برای یادگیری زبان انگلیسی روش‌های زیادی وجود دارد. اما برخی از این روش‌های اثربخشی بیشتری دارد که در ادامه به بیان آنها می‌پردازیم.

برای یادگیری زبان انگلیسی روش‌های مختلفی وجود دارد. اما استفاده از برخی روش‌ها به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به اهداف خود برسید و سطح زبان خود را ارتقا دهید.

در ادامه به بیان این روش‌ها می پردازیم:

هر روز مطالعه کنید

یادگیری زبان انگلیسی نیاز به مطالعه‌ و تمرین زیاد دارد. از این رو مطالعه‌ی انگلیسی به صورت روزانه اهمیت ویژه‌ای دارد. با این وجود، نباید افراط کرد! به جای اینکه به یک باره دو ساعت در هفته برای زبان انگلیسی زمان بگذارید، کافی است روزانه نیم ساعت مطالعه کنید.

تمرین کوتاه ولی مداوم خیلی بهر از یادگیری در دوره‌ی بلند مدت و غیرمنظم است. عادت مطالعه‌ی روزانه‌ی زبان انگلیسی باعث می‌شود مغز شما همیشه آماده‌ی یادگیری باشد.

گرامر کم، گوش دادن کم، خواندن کم و نوشتن کم

مرحله‌ی بعدی این است که مطمئن شوید به جای تمرکز روی یک بخش از موضوع، توانسته‌اید قسمت‌های بیشتری را مطالعه کنید. کمی قواعد دستوری و گرامر بخوانید، سپس کمی تمرین گوش دادن کنید و بعد از آن همان بخش از مطلب را بخوانید. حواستان باشد زیاده‌روی نکنید! تنها ۲۰ دقیقه برای سه بخش تمرین کافی است.

همزمان با تماشای ویدیو یا خواندن مطلب، گرامر را مرور کنید

وقتی در حال خواندن مقالیه یا تماشای ویدیوی جدید هستید، برای خودتان هدف گرامری تعریف کنید. به عنوان مثال سعی کنید هر نمونه از شکل فعل مانند حال کامل که در حال مطالعه‌ی آن هستید را یادداشت کنید. از ماژیک هایلایت برای مشخص کردن اشکال فعل استفاده کنید.

از روش‌های متفاوت برای یادگیری استفاده کنید

فقط یک روش برای یادگیری انگلیسی کافی نیست. از روش‌های متنوعی استفاده کنید که به تمامی بخش‌های مغز کمک کند تا در یادگیری به یاری‌رسان شما باشد. برای مثال، اگر در حال یادگیری لغت جدید هستید، نقشه‌ای از کلمه ترسیم کنید، تصویری را توصیف کنید و بعد از ساخت لیست آن را مطالعه کنید. در نهایت ۵ بار کلمه را بنویسید. تمامی این روش‌ها در کنار همدیگر یادگیری شما ر ا اصلاح می‌کند.

دوستانی را برای خودتان پیدا کنید

هیچ چیز بهتر از این نیست که دوستانی را برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید تا در کنار آنها به مطالعه برسید. می‌توانید با همدیگر تمرین کنید، مکالمه داشته باشید و وقتی کنار هم زبان انگلیسی یاد می‌گیرید می‌توانید در درک بهتر تمرین‌ها به همدیگر کمک کنید.

موضوعاتی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید

یکی از مهمترین کارهایی که برای یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید استفاده کنید، به‌کارگیری از موضوعاتی است که به آنها علاقه دارید. این روش باعث می‌شود انگیزه‌ی شما بیشتر شود؛ چرا که در کنار یادگیری زبان انگلیسی درباره‌ی موضوع مورد علاقه‌ی خود

پیش از یادگیری انگلیسی خودتان را گرم کنید!

گرم کردن و نرمش کردن پیش از ورزش کردن لازم است. اما گر بگوییم برای یادگیری زبان انگلیسی نیز باید همین کار را انجام دهید، شگفت‌زده خواهید شد! شما پیش از شروع یادگیری زبان انگلیسی باید تمریناتی را انجام دهید که به یادگیری بهتر به شما کمک می‌کند. در ادامه برخی از تمرینات را به شما آموزش می‌دهیم.

– دایره‌ی لغات خود را فعال کنید

با فکر کردن یا حرف زدن مختصر درباره‌ی موضوعی که می‌خواهید روی آن کار کنید، لغات خود را فعال کنید. برای مثال، اگر قصد مطالعه درباره‌ی موضوعی دارید که مربوط به تعطیلات است، لحظه‌ای به آخرین سفر و تعطیلات خود فکر کنید و ببینید از چه چیزهایی لذت بردید.

این تمرین ساده به مغز شما کمک می‌کند تا لغاتی که باعث تشویق شما به یادگیری درباره‌ی مورد نظر می‌شود، به خاطر آورید.

– گرامر خود را فعال کنید

پیش از شروع مطالعه، با فکر کردن به گرامر کلی ذهن خود را آماده کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید درباره‌ی گرامر انگلیسی با تمرکز روی زمان گذشته مطالعه کنید، به این فکر نکنید که هفته‌ی گذشته چه کار کردید، کجا بودید و…، تا بتواند درک بهتری نسبت به استفاده از زمان گذشته کنید.

همزمان با فعال شدن دایره‌ی لغات شما، می‌توانید به مغزتان کمک کنید تا هرچیزی درباره‌ی گذشته‌ی ساده می‌داند پیش از تمرکز روی گرامر دقیق انگلیسی به یاد آورد.

آهنگ بخوانید

پیش از سروع کلاس یا پیش از نشستن و آماده شدن برای مطالعه‌ی انگلیسی، آهنگی را به این زبان بخوانید. مطمئن شوید همانطور که آهنگ را فهمیدید آن را می‌خوانید و آن را به خوبی می‌دانید. این تمرین کوتاه و جالب به مغزتان کمک می‌کند تا در حالتی آرام‌بخش روی زبان انگلیسی تمرکز کند.

زمان یادگیری انگلیسی، داشتن آرامش اهمیت زیادی دارد. همچنین آهنگ خواندن به فعال شدن بخش خلاق مغزتان کمک می‌کند که هنگام یادگیری مثال‌های بیشتر هنگام تمرین مکالمه یا تمرین نوشتن خلاقانه مفید است.

– نوشتن یک پاراگراف کوتاه به زبان انگلیسی

اگر می‌خواهید پشت میز انگلیسی بخوانید، این کار را با نوشتن یک پاراگراف ساده شروع کنید. می‌توانید درباره‌ی روز خود، سرگرمی‌ها و دوستانتان بنویسد. تایپ کردن یا نوشتن به فعال شدن بخش پویای مغز شما برای بهبود یادگیری از راه فعالیت فیزیکی کمک می‌کند.

همچنین پیشنهاد می‌شود که هنگام مطالعه‌، گرامر انگلیسی را نیز بخوانید. این کار باعث می‌شود دانش شما با حرکت بهتر شود.

هزاران لغت…

با توجه به اینکه در انگلیسی گفته می‌شود: یک تصویر کاربردی‌تر از هزاران کلمه است؛ بخش خلاق مغزتان را با تلاش برای توصیف یک عکس یا تصویر فعال کنید. شما می‌توانید این روش را با فعال کردن بخش لغات خود از راه انتخاب تصویری ترکیب کنید که با موضوع مورد نظر شما به زبان انگلیسی مطابقت دارد.