در دنیای متغیر و چالش برانگیز ما، یادگیری زبان انگلیسی در خانه با توجه به شرایط، زمان و فضای زندگی، هوشمندانه‌تر و به‌‌صرفه‌تر به نظر می‌رسد. در این مقاله قصد دارید از دلایل به کارگیری این روش صحبت کنیم.

چرا باید در خانه انگلیسی بیاموزیم؟

یادگیری در شرایط مناسب خانه خیلی راحت است، چرا که شما در آرامش می‌توانید به روشی که می‌خواهید مطالعه کنید. یادگیری انگلیسی در خانه مزایای زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

– راحت است

مهمترین دلیل این است که هیچ جایی در دنیا وجود ندارد که در آن کاملا احساس راحتی کنید. نیازی نیست درباره‌ی نوع پوشش و لباس خود نگران باشید، چرا که برنامه‌ی کلاس شما در خانه است و قرار نیست جلوی دیگران به سوالات مختلف پاسخ دهید. هر چه راحت‌تر باشید، شانس یادگیری شما افزایش پیدا می‌کند.

– مناسب است

از آنجایی که در این روش نیازی نیست خانه را ترک کرده یا به جاهای مختلف مانند کلاس بروید، می‌توانید از طریق اسکایپ درس‌های خود را فرا گرفته و هر زمانی که می‌خواهید مطالعه داشته باشید.

– بازدهی شما بالاتر می‌رود

به جایی که در خانه باشید و کار خاصی انجام ندهید، می‌توانید از زمان آزادتان استفاده کرده و بهره‌وری خود را بالا ببرید. خیلی زود می‌فهمید که یادگیری سریع شما با توجه به زمان‌های آزادی که دارید تا چه اندازه شگفت‌انگیز است.

– هیچ فشاری روی شما نیست

شما با سرعتی که دوست دارید انگلیسی را یاد می‌گیرید، بدون اینکه نگران هماهنگی با گروه دیگر باشید و هیچ فشاری روی شما نیست. اگر فشاری وجود نداشته باشد، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

– از یادگیری لذت می‌برید

واقعا شگفت‌انگیز است که بدانیم کارهای زیادی می‌توان در خانه برای یادگیری انگلیسی انجام داد و زمان زیادی برای انجام آنها داریم. شما می‌توانید با تمرکز روی توانایی‌ها و مهارت‌هایتان به اهداف خود برسید.

روی چهار مهارت اصلی انگلیسی تمرکز کنید

فعالیت متمرکز به شما کمک می‌کنید یا فراگیر کامل انگلیسی باشید و بدانید که یادگیری انگلیسی در خانه تا چه اندازه برای شما مفید است. سعی کنید هر بخش از مهارت‌های خود را روزانه افزایش دهید و قطعا از پیشرفت خود شگفت‌زده خواهید شد.

خواندن

سعی کنید هر روز ۵ کلمه ساده را بیاموزید. باور نمی‌کنید ولی در طول یک سال ۱۸۲۵ کلمه خواهید آموخت. واقعا روش ساده‌ای برای بهبود دایره‌ی لغات است، نه؟

گوش دادن

وقتی در حال انجام کارهایی چون آشپزی، غذا خوردن یا لباس پوشیدن هستید، از زمان خود بهترین استفاده را از گوش دادن به رادیو ببرید.

نوشتن

اگر هر روز اقدام به نوشتن کنید، خیلی چیزهایی که یاد گرفتید اصلاح می‌شود و می‌توانید میزان دقت خود را هنگام نوشتن ارزیابی کنید. اگر به این بخش علاقه دارید می‌توانید در دوره‌های آنلاین نوشتن شرکت کنید.

حرف زدن

با استفاده از اسکایپ و روش‌های دیگر توانایی‌های حرف زدن خود را با یک معلم یا فردی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کند، بسنجید و تمرین کنید. این موضوع تا حد زیادی قابلیت شخصی‌سازی دارد و می‌توانید درباره موضوعات مختلف به ویژه آنهایی که به شما ربط دارد حرف بزنید.

۸ روش برتر برای یادگیری انگلیسی در خانه

۱- آیا دوست دارید به آهنگ‌های انگلیسی گوش کنید؟ تمرین ترانه‌ها پاسخ شما است.

۲- اطراف خودتان را از دوستان انگلیسی زبان پر کنید یا معلم آنلاین خوبی را بیابید.

۳- ببینید چه چیزهایی در یوتیوب ترند شده است.

۴- همه‌ی ما از فیلم دیدن لذت می‌بریم، بنابراین سعی کنید ستاره‌ی فیلم شوید، نه با تماشای آنها بلکه با توجه کردن به تاکیدها و لهجه‌‌ی بازیگران و کپی برداری از آنها.

۵- به چه موضوعاتی علاقه دارید؟ به چه چیزی عشق می‌ورزید؟ عشق و علاقه‌ی خود را پیدا کنید.

۶- به پادکست‌های گوش کنید.

۷-  به برنامه‌های TED گوش کنید.

۸- از انگلیسی در خانه استفاده کرده و تا می‌توانید تمرین کنید. ما معمولا برای حفظ سطح فعلی یک جلسه در هفته و برای ارتقای سطح، ۲ تا ۳ جلسه در هفته را پیشنهاد می‌کنیم.